5 korakov do boljše zapomnitve b in d-ja

Spodaj z vami delim pet korakov, ki vas bodo pripeljali do tega, da bo otrok lažje razlikoval med b in d.

B in D sta črki, ki sta največkrat zamenjani, še posebej mali tiskani. In če to vemo, potem lahko tudi ukrepamo. 

Čim prej dajemo poudarek njima, saj bo otrok potreboval nekaj več časa, da  ju prepozna. Seveda lahko vse korake uporabimo pri katerikoli črki.

A kljub želji, da si otrok čim prej zapomni, naj vas spremlja sproščenost in spustite pričakovanja. Pričakovanja vse potisnejo v stres (vas in otroka) in potem ni želenih rezultatov.

Pa dajmo 😊

 
 

KORAK 1: Naj bo učenje igrivo in zabavno. Zato naj bodo zapisi črk b in d povsod po stanovanju ali otroški sobi, tudi na stranišču. Ali veste zakaj so reklame na javnih straniščih?
Ker se na stranišču moramo sprostiti, da lahko opravimo potrebo, so oglaševalci to izkoristili. V trenutku sprostitve se nam informacije veliko bolj vtisnejo v spomin.
Izkoristimo to za učenje črk. Labirinti, sledenje črtam, krajši zapisi (npr. afirmacije…)…

KORAK 2: Igrajte se 3 v vrsto z b in d. Povečate vidno zaznavanje, prepoznavanje črke v množici podobnih. Zabaven izziv.

KORAK 3: Otrok naj črke piše miže, najbolje da mu prikrijete oči. Otrokova pozornost se takrat močno spremeni. Pozoren bo na obliko črke. Videl jo bo z zaprtimi očmi.

KORAK 4: Igrajte se igro Črkoljub, še posebej igro ABC SPOMINv katero vključite b in d. Otrok bo razvijal spomin, pomoč pa bo črpal iz slikovnega namiga na igralni karti.

KORAK 5: Izmislite si zabavno zgodbico o b-ju in d-ju. Bolj kot je smešna, večji učinek bo imela. Smeh ima neverjetno sposobnost sprostitve. Sproščen otrok pa si zapomni vse.

Kaj pravite na to: b je balon pojedu, d pa drek pogledu.

Zgodbo lahko otrok uprizori. Balon da spredaj na trebuh pod majico, in se za d ozre nazaj in da balon k zadnjici. Da zgodbo spravimo v gibanje damo otroku balon (naj ga sam napihne in poskusi tudi zavezati).

Pripovedujemo zgodbo o b-ju, ki je odšel na potep. Med potjo je našel balon. Igral se je z njim. Ga odbijal v zrak, visoko v zrak. Sploh ni dovolil, da bi mu padel na tla. Še vedno se je igral. Tako dolgo se je že igral, da je postal lačen. In hop, pojedel je balon. B z velikim trebuhom je pot nadaljeval proti domu. Kar tiščalo ga je, joj ta velik trebuh. Nekaj je zabrbotalo v trebuhu, nekaj je zacvililo in balon je izginil. Toda kam? Dddddrrrrkkkk, k zadnjici, o tam je drekec, si ga pogledal? (Balon je na zadnjici) Zdaj si d 😊

Zabavno igranje.

 

Črkoljubka Mateja

Dolgočasno učenje … velika zmota!

Največja zmota glede učenja je, da je dolgočasno. Da se otrokom ne da. Tukaj je moje mnenje.

Otroci se največ naučijo skozi igro. Ta jih daje občutek sproščenosti, varnosti in sprejetja. Znanje pa pride z njo. Najbolj pa je, da je trajno. In kdo se upira igri? Kakšne občutke ti je spodbudilo moje razmišljanje? Sva duši dvojčici ali ne?

Napiši mi v komentar. Je preveč enostavno, da bi bilo res?

Nas navodila omejujejo ali osvobajajo?

Hmm, ena bolj druga manj. Nekatera so nam blizu, živimo po njih, ob drugih čutimo tesnobo in neugodje. Če ni enih, se ne zavedamo drugih 🙂.

Črkoljub ima bolj sproščena navodila, lahko se orientiranje nanje ali uberete svojo pot. Vse je dobro, da se le počutite svobodno in varno.

Črkoljub v navodilih predstavi tudi razliko med črko in glasom. Pogosta napaka, ki ni čisto nepomembna. Črka je pisno znamenje, glas pa najmanjša jezikovna enota, ki zaznamuje posamezni glas.

V navodilih predstavi tudi držo pisala, namige za delo in igre, ki imajo več stopenj.

Igre so družabne in didaktične. Pomagajo nam graditi most med igralci. Most zaupanja, varnosti, sproščenosti in igre. Na mostu se z nami srečajo črke, ki se vpletejo v nas. Tiho. Mimobežno. Trajno.

Kdo se rad uči?

Se kdo sploh rad uči? Se otroci radi učijo? Se med branjem, zapisovanjem in tarnanjem učijo?

Nekaj se zagotovo, saj ima vsako delo vsaj eno dobro stvar. Nekaj delamo.

A želimo si, da bi bilo učenje zabavno, da bi se otroci radi učili, da bi sami prosili za nova znanja. Iluzija ali resnica?

Najbolj učinkovita metoda učenja je z igro. A pozor. Igra ni mišljeno samo prosto igranje, različne vloge in domišljija. Igra je vsaka dejavnost, kjer se počutimo sproščeno, sprejeto, ljubljeno, kjer se lahko motimo ter učimo od drugih in svojih napak.

Ko želimo vzbuditi zanimanje za črke, to naredimo z igro. Izberemo igro, ki je nam všeč, saj bomo s svojo dobro energijo pritegnili tudi otrokovo pozornost.

Tu vam na pomoč prihaja Črkoljub, ki  v sebi skriva 101 igralno karto, ki ponuja vsaj 15 različnih načinov uporabe.

Set vsebuje dva kompleta igralnih kart, 51 malih in 50 velikih. Vsebuje tako male kot velike tiskane črke. Pomembno je, da se dobro naučijo male tiskane črke, da jih hitro prepoznajo, saj so osnova večine bralnega gradiva.

Vas srbijo prsti, da bi jih prijeli v roke?