Spodaj z vami delim pet korakov, ki vas bodo pripeljali do tega, da bo otrok lažje razlikoval med b in d.
B in D sta črki, ki sta največkrat zamenjani, še posebej mali tiskani. In če to vemo, potem lahko tudi ukrepamo.
Čim prej dajemo poudarek njima, saj bo otrok potreboval nekaj več časa, da ju prepozna. Seveda lahko vse korake uporabimo pri katerikoli črki.
A kljub želji, da si otrok čim prej zapomni, naj vas spremlja sproščenost in spustite pričakovanja. Pričakovanja vse potisnejo v stres (vas in otroka) in potem ni želenih rezultatov.
Pa dajmo
KORAK 1: Naj bo učenje igrivo in zabavno. Zato naj bodo zapisi črk b in d povsod po stanovanju ali otroški sobi, tudi na stranišču. Ali veste zakaj so reklame na javnih straniščih?
Ker se na stranišču moramo sprostiti, da lahko opravimo potrebo, so oglaševalci to izkoristili. V trenutku sprostitve se nam informacije veliko bolj vtisnejo v spomin.
Izkoristimo to za učenje črk. Labirinti, sledenje črtam, krajši zapisi (npr. afirmacije…)…
KORAK 2: Igrajte se 3 v vrsto z b in d. Povečate vidno zaznavanje, prepoznavanje črke v množici podobnih. Zabaven izziv.
KORAK 3: Otrok naj črke piše miže, najbolje da mu prikrijete oči. Otrokova pozornost se takrat močno spremeni. Pozoren bo na obliko črke. Videl jo bo z zaprtimi očmi.
KORAK 4: Igrajte se igro Črkoljub, še posebej igro ABC SPOMIN2 v katero vključite b in d. Otrok bo razvijal spomin, pomoč pa bo črpal iz slikovnega namiga na igralni karti.
KORAK 5: Izmislite si zabavno zgodbico o b-ju in d-ju. Bolj kot je smešna, večji učinek bo imela. Smeh ima neverjetno sposobnost sprostitve. Sproščen otrok pa si zapomni vse.
Kaj pravite na to: b je balon pojedu, d pa drek pogledu.
Zgodbo lahko otrok uprizori. Balon da spredaj na trebuh pod majico, in se za d ozre nazaj in da balon k zadnjici. Da zgodbo spravimo v gibanje damo otroku balon (naj ga sam napihne in poskusi tudi zavezati).
Pripovedujemo zgodbo o b-ju, ki je odšel na potep. Med potjo je našel balon. Igral se je z njim. Ga odbijal v zrak, visoko v zrak. Sploh ni dovolil, da bi mu padel na tla. Še vedno se je igral. Tako dolgo se je že igral, da je postal lačen. In hop, pojedel je balon. B z velikim trebuhom je pot nadaljeval proti domu. Kar tiščalo ga je, joj ta velik trebuh. Nekaj je zabrbotalo v trebuhu, nekaj je zacvililo in balon je izginil. Toda kam? Dddddrrrrkkkk, k zadnjici, o tam je drekec, si ga pogledal? (Balon je na zadnjici) Zdaj si d
Zabavno igranje.